31 maart 2014

Lente 2014 (4) korte update

De kruiden en groente die ik gezaaid heb groeien snel.
De komkommer, courgette en tomaten plantjes zijn al omgepoot in potjes.

Wat een lange worteltjes al aan de courgetteplantjes, en dat in een paar dagen tijd. Volgende keer
maar gelijk in een potje zaaien.




Ik zag nog pompoenzaaitjes liggen in de winkel, die moesten ook nog maar even mee. Waar ik het allemaal moet gaan laten... De komkommerplanten en courgette worden groot, ik ga ze maar in grote potten poten en dan een stukje omhoog laten groeien op stokken, die hebben we nog genoeg (handig zo'n man die van alles meeneemt naar huis ;) ) De rest zal er wel overheen gaan hangen over de grond, ik ben benieuwd. Het zwembad kunnen we van de zomer niet meer kwijt als het zo door gaat ;)

In elk geval komt er ook wat in het verkoopwagentje te staan, 2 stekken maggieplant waren zo verkocht, dus ik raak alles zo kwijt denk ik.


Met dit mooie weer staat er al wat buiten overdag, 's avonds gaat het weer naar binnen.





In het 'koude' kweekkastje komt ook al het 1 en ander op. De pluksla gaat hard, de kropsla begint ook te groeien. Nog wat kruiden komen heel voorzichtig tevoorschijn.


Ik had ook nog wat radijsjes voorgezaaid, dat ging zo hard die staan al in de volle grond, ik zat nog even in m'n groenteboek te lezen, deze moeten eigenlijk in de volle grond gezaaid worden, dat de volgende keer maar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.