28 juni 2014

Last van fruitvliegjes?

Vind je fruitvliegjes ook zo vervelend? 
Ik heb er wat op gevonden, het werkt echt super.




Je hebt nodig:

Oud plastic bakje
(bijvoorbeeld van kwark)
Fruit schillen
Plastic folie
Plakband

Doe het fruit in het bakje, trek er strak plastic folie overheen ,
eventueel met plakband even goed vast maken. 
Prik een paar hele kleine gaatjes in het folie en zet neer.



De fruitvliegjes gaan in het bakje, 
maar kunnen er niet meer uit komen.

Niet iedereen vind dit misschien zo diervriendelijk, 
maar ik vind het maar vieze beestjes.

Je kunt ze eventueel buiten weer vrijlaten. 

Ik kieper het hele bakje gewoon in de kliko ;-)

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad een goed idee. Ik had eerder ook iets voor fruitvliegjes wat ook goed hielp. Het was iets met afwasmiddel, azijn en citroensap volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben het geprobeerd en zijn er erg blij mee, de buren ondertussen ook die zijn het meteen ook gaan proberen.
    Dikke pluim voor deze tip:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het werkt hè! Zet elke keer weer een nieuw bakje neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee wat perfect werkt!! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb vorig jaar een pot met verse basilicum op het aanrecht gezet; de hele zomer geen fruitvliegjes gezien :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.