22 oktober 2014

Kiprollade E-nummer vrij

Het is lastig om aan e-nummer vrije gekruide producten te komen.

Ik werk een paar uurtjes in de week bij mijn schoonvader, een poelier, we verkopen kiprollades zonder e-nummers, ook zonder suiker en andere rare toevoegingen.

De rollade is vrij van: gluten, soja, ei, melkeiwit en lactose. Geen biologisch vlees. 

We verkopen 2 soorten:
  • Kipdijenvleesrollade, prijs per kilo € 7,25
  • Kipfiletrollade, prijs per kilo € 8,00
Alle gewensten gewichten zijn mogelijk, vacuüm verpakt.

Een kiprollade braadt je rondom bruin in roomboter of kokosolie, voeg eventueel wat water toe
en laat minimaal een uur lekker sudderen in de pan. Tussendoor een paar keer rond draaien.

In de oven kan ook, dat doe ik met grote kipdijenvleesrollades waar ik vleeswaren van maak. Ik steek er een oventhermometer in, rond de 83 graden is kip gaar.

Wil je een rollade bestellen en afhalen in Nijkerk dan kun je me een e-mail sturen:
anita.dokter1983@gmail.com


KIPPRODUCTEN KUNNEN NIET OPGESTUURD WORDEN!!!

Idee voor de feestdagen:
http://potjesenpannen.blogspot.nl/2014/12/e-nummer-vrije-kiprollade.html

======================================================================



Een rollade leg ik op een rek, onderin de oven gaat een 'opvangbak'
hier vouw ik aluminiumfolie overheen. Het eventuele vet wat
er afdruipt valt op het folie en zo is het makkelijker schoonmaken.

Een oventhermometer koop je voor een paar euro, handig!




4 opmerkingen:

  1. Hmm, lekker hoor. Als wij rollade eten maak ik hem ook vaak zelf, leerde ik vroeger bij de nonnen
    hoe dat moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om er vleeswaren van te maken. Moet ik ook eens doen! Lijkt me heerlijk. Kun je het hele jaar door deze rollade bestellen bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.