3 november 2014

Meubels, pop, poppenspullen en nostalgie, een lange blog :)

Al een keer eerder heb ik geschreven dat ik de meubels aan het opknappen 
was met Annie Sloan verf. In deze blog een heleboel tegelijk! 
De verf die je kunt gebruiken zonder schuren, ideaal. 
Alleen goed reinigen, 2x schilderen met krijtverf 
en dan inboenen met wax. Dat kan met een doek of kwast.

De eetkamer tafel met de stoelen zijn 'eindelijk' klaar. In de zomervakantie had ik mooi tijd om
naar de markt te gaan om stof te kopen voor de zittingen.

 Hierbij wat foto's voor en na, als eerst de boekenkast:


Ik heb de kleur French Linnen gebruikt
en naast de soft wax, de dark wax voor een wat 'oudere' look.



Een kleinere kast die bij de eethoek past ook geschilderd:



De klok ook gelijk maar meegenomen, 
op de foto hierboven zie je hem geschilderd hangen.



De eethoek, 
het blad eerst 2x gegrondverft omdat deze na een laag 
Annie Sloan verf oude vlekken doorgaf. Daarna met French Linnen geverft
en ook weer de darkwax gebruikt in het blad. 
Het onderste gedeelte van de tafel is Original White, 
de stoelen alleen French Linnen.

Tafel met stoelen  voor het schilderen

Tafel inboenen met soft en dark wax

De zittingen heb ik ook zelf opnieuw bekleed.


Tussendoor kocht ik voor € 4,50 nog een leuk klompenrek 
bij de kringloop, deze ook even meegenomen. 
Hij hangt nu leuk aan de garage.

Annie Sloan verf kun je buiten gebruiken, 
je hoeft dan alleen te schilderen en niet in te waxen.



------------------------------------------------------------------------------------
Eind augustus werd onze kleine meid alweer 2 jaar!  

Het strijkplankje kocht ik een hele tijd geleden voor een klein
prijsje bij de kringloop. Als je zo af en toe eens binnen loopt bij kringloop winkels
kun je soms zulke leuke dingen tegen komen!!
Opnieuw bekleed en weer als nieuw!



Inmiddels is ze een beetje stout geweest en heeft met pen de stof onder gekrast.....
moet dus nog even een nieuw stofje overheen.

Dit poppenwiegje heb ik gekregen op mijn derde verjaardag. Mijn
vader heeft het toen gemaakt. Erg leuk dat het bewaard is gebleven.
Ik heb het opnieuw geschilderd en er een nieuw dekentje bij gemaakt.

Ik was helemaal blij met het flesje met snoepjes,
die verkochten ze bij de Spar en wilde ik heel graag hebben ;)






Oma is helemaal druk geweest! 
Ze heeft een heel mooi dekentje gehaakt voor het wiegje met allerlei 
steken en kleuren speciaal voor bij dit poppenwiegje. 
Daarnaast heeft ze o.a. een 
mooie pyjama, badjas, jurkje en jasje voor de pop gemaakt!
Geweldig toch.



Pyjama en badjas
Jasje



Pamper

Bij de kringloop kocht ik laatst voor een prikkie, € 2,75, een leuk handgemaakt
poppenkinderstoeltje. Jasmijn vind het erg leuk om met de pop te spelen ze
is er druk mee in de weer.
Ook geschilderd met Annie Sloan verf:



Oma weer druk geweest, een leuk slabbetje moest er voor de pop bij deze kinderstoel komen.
Ze heeft ook nog even een handdoekje en een washandje erbij gemaakt. 



--------------------------------------------------------------

Op mijn tiende verjaardag heb ik een leuke kaptafel gekregen, gemaakt door ome Jacob.
Mn andere zussen hebben hem ook nog op
hun slaapkamer gehad, maar nu is hij weer terug.
Tante Karin heeft de kaptafel voor de verjaardag van Jasmijn opnieuw geschilderd,
ook met Annie Sloan verf. Om het eens uit te proberen, want zelf had ze ook nog 
een project om op te knappen dus kon ze mooi oefenen.

De spiegel kan draaien, de achterkant is nu beplakt met krijtbord folie, gelijk een 
leuk krijtbord van gemaakt!!



Anita 10 jaar







Oh ja voor in de gang ook nog een kastje gekocht en opgeknapt. Voorlopig even genoeg
geschilderd. Maar je weet het nooit, misschien tik ik nog weer wat leuks op de kop
wat een likje verf kan gebruiken.

Fijne dag en tot de volgende keer!



19 opmerkingen:

  1. Wauw wat creatief! Wat je al met een likje verf kun doen. Het ziet er echt zo anders uit, echt als nieuw! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita, wat leuk allemaal... jij kunt toveren hoor! ik zag zo veel leuke dingen voorbijkomen!
    k'vond jouw foto toen je 10 was ook heel erg leuk! je bent wat ouder geworden, maar je kunt goed zien dat jij het bent hoor! Leuk! groetjes Marja vd H

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk allemaal!!! De poppenstoel is mooi geworden, die had ik nog niet gezien.. en leuk al die oude foto's erbij:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o ja, die vorige reactie was van mij... je zusje.. Helma;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig ja die oude foto's, ik zie je wel weer een keertje verschijnen, dan
      kun je het poppenstoeltje in het echt zien.

      Verwijderen
  5. Super leuk die geverfde meubels! Jaren geleden hebben wij alle meubels al eens geverfd, ik vond het een hele klus. Erg grappig om te zien dat je precies dezelfde vloer hebt als wij :)
    Waarmee houd jij de vloer netjes? Bij ons heeft deze behoorlijk slijt'vlekken' en krassen.
    Hartelijke groet,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dezelfde vloer :). Deze is ingeboend met een soort wax. Je mag deze vloer dweilen, dat doe ik zo'n één in de drie weken. Te vaak mag ook weer niet. Heb er een kant en klaar spulletje voor dat moet je puur gebruiken. Het droogt streeploos op, het mag niet na gedweild met water.

      Heb ook een pot met een soort wax voor de vloer, daarmee kun je hem ook netjes houden, maar zolang we hier wonen (4 jaar) heb ik dat pas 1x gedaan, het is een heel werk. Eerst goed schoonmaken en dan inboenen.
      Dan mag je er 12 uur niet op, dat is een beetje onhandig.. dat moet je echt even inplannen. Maar daar knapt het van op.

      We kunnen hem ook nog laten schuren en weer in laten boenen, als er erg slijtvlekken in komen.

      Hartelijke groet terug,

      Anita

      Verwijderen
  6. Wat leuk zeg, wat is het dan anders hè met een lik verf! Mooi gedaan!
    En wat een creativiteit zeg, al die mooie gemaakte dingetjes door oma! Je dochter zal er vast van genieten. Ik was ook zo'n poppenmoedertje, het poppenbedje wat m'n vader voor me maakte toen ik 5(?) werd staat hier nu voor de logeetjes. Wordt graag mee gespeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marike! Wat leuk dat jouw poppenbedje ook bewaard is gebleven!

      Groetjes

      Verwijderen
  7. Idd een lange blog maar wel een leuke. Met veel plezier gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk gedaan je kan zien dat je een creatieve ingeving hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb je mooi gemaakt hoor die stoelen! Leuk dat je het met ons wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een mooie foto's gemaakt van jouw meubels zeg. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Ik ben onder de indruk, ook van dat stofferen van die stoelen. En die tafel ziet er ook super uit. Hoe veel tijd heeft daar in gezeten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, de tafel is inmiddels helemaal grijs met bruine boenwas. Dat vond ik mooier.

      De stoelen stofferen viel wel mee. De oude stof eraf halen en de oude nietjes was het meeste werk. Met een goed nietapparaat zat het er zo op.

      Verwijderen
  12. Leuke foto's zeg! Hartstikke leuk om inspiratie hieruit op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.