5 januari 2015

Hoe doen we dat? Tip: frisdrank of sap voor bezoek.

Allereerst wens ik alle lezers, een gezond, voorspoedig 2015!

Ik begin het nieuwe jaar met een tip.
Zelf drinken we meest water, thee en heel soms een bakje koffie, manlief af en toe een biertje.

Cola, ijsthee, dubbelfris e.d. drinken we al tijden niet meer. Voor bezoek had ik eerder flessen cola en dubbelfris in huis. Alleen kon ik op een gegeven moment driekwart van de pakken en flessen weggooien, dat is jammer.

Tegenwoordig koop ik kleine flesjes cola, ijsthee en pakjes dubbelfris/ multi-vitamine sap. Als er dan iemand komt die graag cola of een sapje wil geven we dat.
Je hoeft geen pakje te geven natuurlijk ;), je kunt het gewoon in glas schenken. Zo blijft er niets over wat weggegooid hoeft te worden.


Puur perensap en soms appelsap, daar heb ik vaak wel wat flessen van in huis, dat vinden de meeste ook lekker.
Het is puur sap zonder suiker. Sap is een beschermde naam, er mag geen water, suiker, vitamines of vezels aan toegevoegd worden. Het is wel gepasteuriseerd, dus er gaan wel vitamines verloren. Er zijn tegenwoordig verschillende merken die het verkopen, AH-merk, flevosap, Fruitbest, appelsientje heeft ze ook in glazen fles zag ik laatst.
Regelmatig pers ik ook verse sinaasappels uit.

Staat er geconcentreerd op een verpakking dan zijn er vaak suikers, kleur-, geur-, en smaakstoffen aan toegevoegd. Dat is dus geen goede vervanger als je suikervrij wilt drinken.




Fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor dit nieuwe jaar!
    Goed idee dat perensap. Ik ga er eens naar kijken bij de ah.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.