25 maart 2015

Sausje voor gourmetten, bbq of dipsaus

In mn vorige blog over gourmetten schreef ik dat ik nog een recept voor een sausje zou plaatsen. Pasgeleden maakte ik een currypasta voor een curry gerecht. Onderstaand ging in de keukenmachine:

2-3 cm gemberwortel geschild
2 eetlepels korianderpoeder (ketoembar)
1 eetlepel komijnpoeder (djinten)
1 eetlepel knoflook poeder
1 eetlepel mosterd
1 theelepel cayennepeper
1 theeelepel zout
1 eetelepel azijn
3/4 eetlepels olijfolie

Dit gebruikte ik in een broccoli-curry met rijst. Het was behoorlijk pittig en gelukkig niet alles in het gerecht gebruikt. Je kunt wat extra maken van deze curry pasta, het is wel even houdbaar in de koelkast.

Het was erg lekker en currypasta deed me denken aan zo'n sausje wat je maakt met een zakje poeder. Eerder maakte ik zo'n sausje weleens bij het gourmetten. Daar moet je mayonaise en water bij doen. Ik heb het even opgezocht het zijn zakjes van Duyvis. Sommige mensen gebruiken het als dipje bij chips of komkommer.

Het sausje maakte ik met 3 eetlepels mayonaise van Tons met 2 volle theelepels currypasta.
 



Wil je de currypasta gebruiken in een gerecht gebruik dan ongeveer 1 eetlepel per twee personen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.