17 juni 2015

Voorraad potjes van oude glazen potten met schoolbordverf

zag ik het leuke idee om dekseltjes van glazen potjes 
te beschilderen met schoolbordverf.
Met krijt kun je er eventueel opzetten wat erin zit.

Zelf eten we bijna niets uit glas, meest vers.
Dus ja hoe kom je dan
aan potjes...

Mijn oma bijvoorbeeld spaart hier trouw aan mee. 
Af en toe krijg ik een doos met mooie potjes met 
neutrale deksels, die gebruik ik voor de 
potjes honing in het verkoopwagentje.

Ik heb ook nog een verzameling glazen potten staan 
van andere mensen die ik gebruik 
voor als ik zelf jam inmaak bijvoorbeeld. Nu zag ik het leuke 
idee om de deksels te schilderen met schoolbordverf,
een potje schoolbordverf kocht ik bij de Action.

Zo is het leuk om er je voorraad in te bewaren,
er iets leuks in te doen en cadeau te doen.




Wat heb je nodig:
Schoolbordverf
Plastic folie
Kwast




Was als eerste alle potten goed af 
en verwijder de etiketten. Droog ze goed af. 
Doe een stukje plastic folie over de opening en draai 
de deksel er losjes op. 
Twee keer lakken, de tweede laag verf kan er na 
een half uurtje overheen, drogen, plastic
verwijderen en klaar!


12 opmerkingen:

  1. Superleuk idee!!! Dank voor het delen, ik ga t ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, graag gedaan.
      Klopt het dat je site uit de lucht is? Ik kom er niet meer op,
      hij geeft een foutmelding. Is al een tijdje zo.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Ja, dat klopt. Hij stond op de server waar m'n man ook andere sites op heeft, en doordat mijn site gehackt werd hadden die andere sites ook problemen. Dus nu bezig met migreren ergens anders heen. We zijn zelf ook weer bezig met een verhuizing, dus veel tijd om te bloggen had ik toch al niet ;-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Ziet er erg goed uit, staat zoveel gezelliger dan al die onbeschilderde dekseltjes! Er zijn volgens mij ook krijtstiften, dat schrijft nog makkelijker dan met krijtjes. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, inderdaad. En het idee heb ik van jouw ;-)

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  3. Leuk idee. Zelf knip ik meestal een stuk verpakking open en plak dat op de pot. En sommige dingen zijn gewoon heel herkenbaar.
    Ik heb vooral veel glazen flessen omdat ik biologische passata in flessen koop en ik voor de rest niet zoveel in glas koop;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja dat kan ook heel goed. Dat heb ik bij m'n tupperware voorraadbakken ook gedaan. Ik heb ook lang niet op alle potjes geschreven wat erin zit.

      Verwijderen
  4. Super leuk idee! Ik heb ook zo mn potjes sparende mensen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk idee! Ik heb ook zo mn potjes sparende mensen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk idee! Ik heb ook zo mn potjes sparende mensen;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.