15 september 2016

Salades van zalm,tonijn of huzaren + opmaak voorbeelden

Deze foto's vind ik leuk om te delen. Het recept heb ik al 
eerder geplaatst, voor de nieuwe lezers heb ik het recept erbij gezet. 
Wil je een huzarensalade gebruik dan rundvlees of kalfsvlees i.p.v. vis.

Onderstaande salade's maakte ik samen met mijn zusje voor ons 12,5 jarig huwelijk.
Om een mooie ronde vorm te maken gebruik je een taartvorm. Dit is 20 cm doorsnee, die zet je zonder bodem op een schaal en vul je met salade. Stevig aandrukken en met een mes snijd je voorzichtig los. Vorm eraf halen en opmaken!


Wat heb je nodig:

4 grote gekookte aardappels/ of half aardappels/ bloemkool
2 kleine blikjes tonijn of zalm
2 appels geraspt
6 grote augurken geraspt 
beetje augurken nat
1 ui fijn gesnipperd
mayonaise (eventueel gemengd met wat yoghurt)
Wat peper en eventueel keltisch zout.

Stamp de aardappels/bloemkool fijn .
Maak de vis schoon en snijd en fijn (zalm bevat nog weleens graat).
Meng alles door elkaar. 

Proef of het lekker is, dat is nooit erg vind ik ;).
Voeg nog toe wat je denkt wat nodig is.

Ik gebruik nooit een heel precies afgemeten recept. 
De ene keer is een aardappel groter
als de andere keer natuurlijk. 
Voeg dus gerust nog extra augurk of appel toe.
(ik maak alles fijn in de keukenmachine)

Mayonaise gebruik ik van Tons of Albert Hein Belgische mayonaise.
Augurken koop ik de biologische van de Albert Heijn.



Andere salade's werden door m'n moeder 
en andere zus gemaakt, recepten daarvan 
komen een volgende keer!


2 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.