28 oktober 2016

Hobby - slinger en popje voor vogels - hortensia krans / guirlande - kastanje uiltjes

In de herfstvakantie hebben we lekker geknutseld.
Op Facebook en Instagram deelde ik al wat foto's.

Voor de vogels maakte we een slinger met eikels, kastanjes, bladeren en vetbolletjes. 
In de kastanjes en eikels eerst even een gaatje boren!

De mussen eten er al lekker van, we hebben ze bij het voorraam hangen.
Erg leuk om de vogeltjes zo dicht bij te zien. 


 Dit popje maakte we van een netje nootjes, een vetbolletje als hoofdje. Voor de armpjes, beentje en het sjaaltje pinda's rijgen!
Alles zet je aan elkaar vast met een draad wol.


Nog meer met kastanjes! Eerst buiten kastanjes en ander herfstmateriaal zoeken.

De uiltjes maak je door oogjes in de dopjes van eikels te plakken. 
Hiervoor gebruikte we een lijmpistool (voordelig bij de Action te vinden).
Van wat vilt een snaveltje en vleugeltjes knippen.


Hortensia! 
De laatste gebruikte ik om een krans te maken en een soort van guirlande
voor op het dressoir.
Ik bond deze met een draad op een rieten krans.

Voor de guirlande maakte ik een soort rek van de stelen waar ik de
hortensia op vast bond.
Ze zijn inmiddels prachtig gedroogd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.