9 maart 2017

Gehaktkruiden, maak je eigen mengsel!

Kruidenmengsels vind ik handig, ik maak ze steeds vaker.  Hierbij een recept voor gehakt kruiden!

Ik gebruik een maatschepje, een theelepel of iets dergelijks kan natuurlijk ook. Roer alles door elkaar en je kunt en in een afgesloten potje een hele tijd bewaren, maar dan is het hier allang weer op.

Op 300 gram rundergehakt doe ik 1 desertlepel gehaktkruiden met een ei en een eetlepel kokosmeel (paleo). Kokosmeel neemt veel vocht op. Tijgernotenmeel pak ik ook wel, dat neemt minder vocht op.
Je kunt natuurlijk ook (spelt)paneermeel gebruiken, gemalen roggecrackers of havermout. Dan gebruik je iets meer.
Speltpaneermeel kun je makkelijk zelf maken door korstjes of oud speltbrood in de oven te laten drogen. Daarna maal je ze fijn in de keukenmachine of verkruimel je ze met je handen.


Wat heb je nodig:

8x nootmuskaat gemalen
6 x witte peper gemalen
3 x knoflookpoeder
2x paprika poeder
6 x keltisch zout
2 x koenjit / kurkuma poeder










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.